كرونا در آسايشگاه خيريه كهريزك كنترل شده‌است

۱۱ بازديد ۰ نظر

شهرري - ايرنا - رييس شبكه بهداشت شهرستان ري با اشاره به آغاز واكسيناسيون سالمندان آسايشگاه كهريزك در اسفندماه، گفت: وضعيت شيوع كرونا در اين آسايشگاه كاملا كنترل شده‌است.

عليرضا صدرايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: تمام ورود و خروج ها و وضعيت سلامت سالمندان و افراد معلول آسايشگاه خيريه كهريزك توسط كارشناسان بهداشتي شبكه بهداشت ري و پزشكان دانشگاه علوم پزشكي كنترل مي شود.

وي اضافه كرد: كارشناسان شبكه بهداشت شهرستان ري با استفاده از تجربه سال گذشته در خصوص مهار ويروس كرونا در اين آسايشگاه امسال به خوبي جلوي تشديد وضعيت را گرفته اند.

روزانه ۱۰ هزار تست كرونا در شهرستان ري انجام مي شود

صدرايي در ادامه با بيان اينكه وضعيت شيوع كرونا مانند ساير نقاط كشور در شهرستان ري نيز قرمز است، خاطرنشان كرد: مراكز بهداشتي شهرستان روزانه ۱۰ هزار تست انجام مي دهند.

وي اضافه  كرد: هم اكنون چهار مركز ۱۶ ساعته و ۲ مركز ۲۴ ساعته در قالب خانه هاي بهداشت و پايگاه هاي سلامت در خصوص شناسايي و درمان بيماري كرونا به مردم جنوب استان تهران خدمات مي دهند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان غرب تهران

رييس شبكه بهداشت شهرستان ري با بيان اينكه در روستاها سلامت مردم پايش مي‌شود، گفت: خانه‌هاي بهداشت و پايگاه هاي سلامت در سطح روستاها به سلامت افراد رسيدگي مي‌كنند و با توجه به اين كه جمعيت روستاها تحت كنترل است، رابطان سلامت از طريق تماس تلفني نيز پيگيري كنترل افراد ساكن در روستاها را انجام مي‌دهند و تست‌هاي لازم انجام شده و در صورت بروز مشكل به مراكز سلامت ارجاع مي‌شوند.

اين مسئول در خصوص نظارت بر اعمال محدوديت هاي كرونايي در شهرستان ري نيز، تاكيد كرد: هم اكنون ۲۸ مركز و ۴۵ بازرس بهداشت اصناف وظيفه نظارت برعملكرد كسبه و اصناف مختلف شهرستان را بر عهده دارند.

صدرايي با تاكيد براينكه فقط گروه شغلي يك اجازه فعاليت در شرايط قرمز كرونا را دارند، گفت: چهار گشت ويژه در ساعات غير اداري وظيفه بازرسي از اصناف و برخورد با متخلفان را بر عهده دارند.

وي ادامه داد: اصناف متخلفي كه در اين شرايط محدوديت هاي كرونايي را زير پا بگذارند به صورت آني پلمب و صاحبان آن نيز به مراجع قضايي معرفي مي شوند.

صدرايي با اشاره به اينكه پلمب واحدهاي متخلف حداقل ۱۵ روز طول خواهد كشيد، اظهار داشت: اصناف پلمب شده تا تغيير وضعيت قرمز استان تهران همچنان بسته خواهند ماند و جريمه نقدي نيز در انتظار متخلفان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.