پيامدهاي كمبود روي در سالمندان

۹ بازديد ۰ نظر

مدير برنامه تغذيه باليني دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به كاهش توانايي جذب ويتامين B در افراد مسن گفت: با افزايش سن افراد، جذب انواع ويتامين‌هاي B كاهش پيدا مي‌كند

تحريريه زندگي آنلاين : پريسا ترابي؛ مدير برنامه تغذيه باليني دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به كاهش توانايي جذب ويتامين B در افراد مسن گفت: با افزايش سن افراد، جذب انواع ويتامين‌هاي B كاهش پيدا مي‌كند كه در اين ميان با ورود افراد به دوره سالمندي سوخت و ساز ويتامين B6 بيشتر و ميزان جذب آن به دليل كاهش مصرف گوشت نيز كم خواهد شد.

مقالات بيشتر:مركز نگهداري سالمندان

به گزارش دنياي تغذيه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وي افزود: در سنين بالا و دوران سالمندي كم‌خوني و فقر آهن شيوع كم‌تري دارد، اما كم‌خوني در بين افرادي كه مواد غذايي كم انرژي

مصرف كرده يا مشكوك به سوء‌تغذيه بوده‌اند، شايع است.

نياز مردان و زنان بالاي ۶۰ سال و سالمند به آهن يكسان است. مصرف چاي بعد از غذا‌هاي گياهي مانند حبوبات و غلات از جذب آهن در بدن جلوگيري مي‌كند و به همين دليل متخصصان معتقدند كه از مصرف چاي در يك ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا بايد پرهيز شود.

با افزايش سن و به خصوص در دوران سالمندي نقش روي درترميم بافت‌هاي بدن و افزايش ايمني بسيار پررنگ است و به دليل پايين آمدن ميزان مصرف روي در دوران پيري بايد علاوه بر مكمل‌هاي آهن و‌كلسيم، با نظر و تجويز متخصص تغذيه ويا پزشك، مكمل روي نيز توسط سالمندان مصرف شود. علائمي مانند كم‌اشتهايي، كاهش حس چشايي، مشكلات پوستي از جمله عوارض كمبود روي در بدن سالمندان است.

منيزيم يكي ديگر از املاح مؤثر در استحكام و مقدار توده عضلاني بدن است. كمبود اين عنصر مشكلات سوء‌تغذيه‌اي را در بين افراد مسن ايجاد خواهد كرد.

مقالات ديگر:پخش عمده لوازم پرده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.