۰.۰۸ درصد سالمندان آذربايجان شرقي در مراكز شبانه روزي نگهداري مي‌شوند

۷۳۶ بازديد ۰ نظر

تبريز - ايرنا - مديركل بهزيستي آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه پنجمين استان از لحاظ پيري در كشور هستيم، گفت: مردم استان تمايلي به فرستادن والدين خود به مراكز نگهداري سالمندان ندارند به طوري كه فقط ۰.۰۸ درصد سالمندان استان در مراكز شبانه روزي نگهداري مي‌شوند.

فرگل صحاف روز شنبه در نشست هم انديشي با تشكل هاي رسانه اي استان افزود: اين در حالي است كه ميزان متوسط نگهداري سالمندان در مراكز نگهداري شبانه روزي در كشور پنج درصد است.

وي اظهار كرد: اداره كل بهزيستي استان با ۱۸۰ نوع فعاليت به ۷۵ هزار نفر مستمري بگير خدمات ارايه مي دهد و همچنين يك هزار و ۱۳۲ دانشجو و هفت هزار و ۳۱۷ دانش آموز تحت پوشش اين اداره كل هستند.

مقالات بيشتر:مركز توانبخشي سالمندان دهكده المپيك

صحاف ادامه داد: در زمينه جمع آوري كمك هاي مردمي، شفاف سازي عملكردها موجب افزايش اطمينان به مراكز بهزيستي در چند سال اخير شده است به طوري كه ميزان كمك هاي خيران استان به بهزيستي با اعتبارات دولتي برابري مي كند.

وي اظهار كرد: بهزيستي در زمينه خصوصي سازي و اشتغال نيز در كشور پيشرو بوده به طوري كه بيش از يكهزار و ۶۰۰ مركز و موسسه به صورت سمن در استان فعال هستند و ۹۹ درصد فعاليت هاي سازماني به بخش خصوصي واگذار شده است.

مديركل بهزيستي آذربايجان‌شرقي اضافه كرد: توانمندسازي در حوزه مسكن و اشتغال مهم ترين خدمت بهزيستي به مددجويان است و در اين خصوص با بسياري از ارگان ها همكاري مي كنيم به طوري كه سال گذشته ۱۵۲ ميليارد تومان وام اشتغال ارايه كرديم كه موجب اشتغال هشت هزار نفر شده است.

وي گفت: ۸۱ مركز روزانه در استان به چهار هزار نفر خدمت گيرنده خدمات توانبخشي و توان پزشكي ارايه مي دهند و در ۵۷ مركز شبانه روزي ۶ هزار نفر نگهداري مي شوند.

صحاف ادامه داد: پيشگيري از معلوليت از مهم ترين وظايف بهزيستي است كه در اين زمينه اقدامات مختلفي انجام شده و در طي يكسال گذشته براي ۵۰ هزار و ۱۵۲ نوزاد غربالگري شنوايي انجام شده است كه از اين تعداد سه درصد با مشكل شنوايي شناسايي شدند.

وي افزود: ۳۲۰ كودك در ۲۴ مركز شبانه روزي و يك هزار و ۶۰۵ كودك امدادبگير در كنار بستگان درجه يك و ۲ خود نگهداري مي شوند.

مديركل بهزيستي آذربايجان‌شرقي گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در ۹۰ مركز نگهداري در حوزه هاي مختلف نگهداري مي شوند كه در ايام كرونا ميزان مبتلا به بيماري كوئيد ۱۹ در حدود ۹.۶ درصد و ميزان فوت ۰.۳ درصد بود.

مقالات ديگر:گل فروشي نياوران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.